Jij en wij kinderpsycholoog
Wie ben ik?
Mijn naam is De Zutter Shari, klinisch psycholoog en wonende te Oudenburg.
* Trotse mama van een zoon die geboren is in 2016.
* Meer dan 15 jaar tewerkstelling in het regulier onderwijs alsook het buitengewoon onderwijs.
* Gespecialiseerd in therapie en begeleiding van kinderen.
* Autismecoach waarbij er tal van opleidingen zijn gevolgd.
* Ik ben aangesloten bij de Commissie voor Psychologen.
Wat doe ik?
Ik sta in voor de begeleiding van kinderen tot 13 jaar met
- gedragsmoeilijkheden
- ontwikkelingsmoeilijkheden
- emotionele moeilijkheden
- (faal)angst
- dwang
- laag zelfbeeld
- autismespectrumstoornis
- adhd
- moeilijk gedrag
- kinderen die gepest worden
- stress
- moeilijkheden met prikkelverwerking
- hoogsensitiviteit
- verwerking van echtscheiding ouders
Naast de begeleiding voorzie ik ook op regelmatige basis workshops over:
- emotieregulatie bij kinderen
- sociale vaardigheden bij kinderen
Deze workshops gebeuren steeds in groepjes van 3 tot max. 6 kinderen.
Hoe werk ik?
Ik werk steeds op een positieve manier waarbij het comfort van de kinderen centraal staat. Door een huiselijk sfeer te creëren en te luisteren naar de noden van de kinderen ga ik heel gericht te werk. Zo is het een aanpak op maat voor jouw kind.
Ik start telkens met een intakegesprek waarbij de ouder(s) de zorgvragen kunnen uitleggen zodat ik de hulpvraag samen met jullie duidelijk in kaart kan brengen. Na het intakegesprek ga ik met jouw zoon of dochter aan de slag.
Contact
Tarieven
| Richtprijzen | Prijs 1u |
|---|---|
| Intakegesprek | €75 |
| Therapiegesprek | €75 |
| Oudergesprek | €75 |
| Schooloverleg 1u + verplaatsingskosten (0,34€/km) kan ook online | €75 |
| Klasobservatie 1u + verplaatsingskosten (0,34€/km) | €75 |
| Klasobservatie 1u30 + verplaatsingskosten (0,34€/km) | €90 |
| Studiebegeleiding 1u | €75 |
| Workshop emotieregulatie - sociale vaardigheden | Op aanvraag |
We trachten tijdig te starten en te stoppen tijdens de consultaties. Bij laattijdig aankomen zal de volledige sessie in rekening worden gebracht. Gelieve ook even te verwittigen indien u wat later zal zijn. Indien u de sessie minder dan 48u op voorhand annuleert (enkel via mail) of u nalaat te verwittigen, zal de volledige sessie in rekening gebracht worden.
De afrekening gebeurt contant, via uw bankapp of per overschrijving na overleg. Er is geen bankcontact aanwezig.
Om misverstanden te voorkomen ben ik genoodzaakt bovenstaande afspraken strikt toe te passen. Alvast bedankt voor uw begrip.
Privacy
In mei 2018 is de General Data Protection Regulation (GDPR - ook bekend als AVG regelgeving) in werking getreden.
De GDPR legt nieuwe regels op rond de verzameling en verwerking van persoonsgegevens.
Volgens deze nieuwe Europese wetgeving moet er zorgvuldiger omgegaan worden met gegevens van cliënten.
Als verwerker en verwerkingsverantwoordelijke van uw gegevens ben ik onderworpen aan deze wetgeving.
Hieronder kan u terugvinden welke gegevens ik nodig heb, welke plichten ik daarom heb en welke rechten u hebt.
Omwille van veiligheid werk ik niet met een website met accounts en paswoorden.
Er is niets van uw dossier online beschikbaar. Dit beschermt uw gegevens maximaal.
Wat niet online staat, kan ook niet worden bekeken door anderen.
U kan dus ook geen online toegang krijgen tot uw dossier.
Hoe verwerk ik uw gegevens?
- Registratie: het registreren van uw medische en verblijfsgegevens voor interne doelen, maar mogelijks ook voor door de overheid opgelegde doeleinden, voor onderzoeks- en beleidsdoeleinden.
- Administratie: uw behandeling kunnen opvolgen.
- Kwaliteit van zorg bieden: bijhouden van paramedische, diagnostische of therapeutische zorgen om de zorgkwaliteit te vergroten.
- Cliëntenzorg: verrichten van (preventieve) (paramedische en sociale) zorg, het verrichten van preventieve zorg.
- Wetenschappelijke registratie: opslaan van informatie die gebruikt kan worden in een breed wetenschappelijk, epidemiologisch en/of beleidsmatig kader.
Wie heeft toegang tot uw gegevens?
Alleen ik, de therapeut die betrokken is bij uw behandeling, heb hier toegang toe.
Ik ben steeds gebonden aan het beroepsgeheim.
Er zijn daarentegen ontvangers die recht hebben op deze informatie:
- verzekeringsinstellingen zoals mutualiteiten (door een instantie opgelegd, of met toestemming van de cliënt);
- rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (voor zover opgelegd door of krachtens de wet of met toestemming van de patiënt);
- betrokken cliënten of hun vertegenwoordigers (binnen de grenzen van de Wet van 22 augustus 2002 betreffende de rechten van de cliënt);
- overheidsinstanties die door een overheidsbeslissing daartoe gemachtigd zijn;
- andere instanties (met toestemming van cliënt, tenzij opgelegd krachtens de wet);
- mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar of een eventuele beroepsbeoefenaar aangesteld door mij. Dit kan zonder toestemming van de cliënt, maar enkel als dit juridisch nodig is of ter voorbereiding hierop.
Welke gegevens verwerk ik?
Personalia zoals naam, voornaam, en geboortedatum.
De leeftijd is belangrijk om te weten of de therapie voor een kind is.
Telefoonnummer heb ik nodig omdat ik u anders onvoldoende efficiënt een afspraak kan bieden.
Adres is voornamelijk de basis voor verwijsbrieven, attesten en soortgelijke.
In geval van nood kan het ook zijn dat ik de hulpdiensten moet inschakelen.
Het is niet mogelijk om u aan te melden zonder deze gegevens.
Andere gegevens die worden gevraagd, zijn niet verplicht, maar kunnen helpen in de werking van het aanmeldingsproces.
Hoe worden de gegevens verstuurd ?
In eerste instantie bezorg ik de gegevens per brief.
Informatie aan collega zorgverstrekkers, artsen en instellingen gebeurt enkel elektronisch wanneer dit kan via een beveiligd elektronisch programma of bij goedkeuring van de client.
Gegevens aanpassen of verwijderen
U hebt het recht om tijdens of na uw begeleiding uw gegevens te verwijderen.
Een belangrijk gevolg hiervan is dat attesten en dergelijke niet meer kunnen worden gemaakt omdat de corresponderende gegevens er niet meer zijn.
Het bemoeilijkt de werking van de hulpverlening.
U zal steeds een document moeten ondertekenen dat u de verwijdering van de gegevens vraagt en dat u akkoord gaat met de gevolgen.
Dit document houd ik digitaal bij.
Persoonsgegevens wijzigen zoals uw adres is natuurlijk steeds mogelijk.
U kan een kopie van uw dossier opvragen, dit zal u op papier ter beschikking gesteld worden.
Aanpassingen die niet stroken met de waarheid, zoals inhoud van (para)medische aard, zullen, om deontologische redenen steeds worden geweigerd.